Compania a realizat în 2011 cea mai mare cotă de piaţă din istorie pe "bătrânul continent", rezultatele fiecărei luni a lui 2011 situându-se peste cea corespunzătoare anului precedent: recordul a fost atins în septembrie, când Nissan a bifat o cotă de piaţă de 4,2%.
"Eram chiar aici la Geneva anul trecut, când spuneam că plănuim să fim cel mai puternic brand asiatic din Europa. Dacă cineva se îndoia un moment, acum cred că începe să stea pe gânduri", a declarat la Salonul Auto de la Geneva Paul Willcox, vicepreşedintele de vânzări şi marketing al Nissan în Europa.
Compania Nissan a prezentat în prima zi a Salonului Auto de la începutul acestei luni patru noi maşini-concept: hatchback-ul Invitation, crossoverul Hi-Cross, electrica e-NV200 şi modelul sport Juke Nismo. Atenţia s-a centrat mai ales asupra Invitation, modelul, care urmează să fie produs în uzinele din Marea Britanie din 2013, urmărind să completeze portofoliul Nissan.
Astfel, pentru prima dată de când Almera a ieşit din producţie în 2005-2006, constructorul auto japonez ar reintra în competiţie cu Renault pe segmentul hatchback-urilor compacte, Invitation fiind un concurent direct pentru Megane.
Hatchback-ul va acoperi gama rămasă descoperită dintre modelul de dimensiuni reduse Micra şi crossover-ul compact Juke şi va asigura "o ofertă completă în faţa clienţilor", potrivit lui Paul Willcox.
Vânzările companiei japoneze au crescut cu un sfert în Europa în 2011, comparativ cu anul precedent, pe fondul unui avans mediu al pieţei de patru procente. Nissan a vândut circa 700.000 de vehicule, cu 140.000 de unităţi mai mult decât a comercializat în anul precedent.
"Un factor crucial al succesului din Europa e faptul că cea mai mare parte a maşinilor comercializate sunt produse aici. Circa 80% din modelele vândute în regiune sunt fabricate în cele patru uzine Nissan