Odata cu aparitia unor noi tehnologii, pe piata produselor de consum electronice si IT au aparut noi tendinte. Intr-un an 2009 in care criza mondiala va fi la putere, iar puterea de cumparare va fi cu siguranta mai mica, tehnologiile care vor domina vanzarile de electronice vor fi cele mai ieftine. Produsele care intrunesc cele mai multe caracteristici tehnice intr-unul singur sau care ofera cat mai multe facilitati la un pret rezonabil spre mic vor fi cele mai vandute.
Se pare ca produsele care vor avea cel mai mult de suferit sunt cele care intra in categoria de preturi destinate clasei medii. Aceasta este cea mai afectata de criza mondiala si atunci si ea se va indrepta spre consumul de produse ieftine. Diagonala cea mai mare, telefonul cel mai scump, laptopul cu procesorul cel mai puternic, toate aceste produse din categoria celor scumpe vor avea de suferit la vanzari. Bineinteles ca se vor vinde in continuare, bineinteles ca producatorii vor incerca sa aduca tehnologii scumpe pe piata pentru a nu-si pierde marja de profit, dar aceiasi producatori vor intra, daca nu au facut-o deja, si pe piata produselor ieftine pentru a nu pierde cote de piata. Pana la urma conteaza sa nu dispari de pe piata, chiar daca, deocamdata, castigi mai putin.
Iata cateva dintre produsele, serviciile sau tendintele care mi-au atras atentia si care vor domina pietele electronicelor de consum.
1. Netbook-ul isi va creste in continuare cota de vanzari si se pare ca va deveni cel mai cautat produs al anului
Datorita pretului mic imbinat cu caracteristici tehnice care asigura portabilitatea si indeplinirea principalelor sarcini de serviciu sau personale, aceste mici echipamente s-au vandut in 2008 in cantitati impresionante, cantitati care au asigurat productiei mondiale de echipamente IT tendinta inca crescatoare.
Toate companiile mari au adus