Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a anunţat, luni, că a trimis o notificare prealabilă constructorilor tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei – Ploieşti privind rezilierea contractului, din cauza întârzierii lucrărilor şi a majorării costului de execuţie cu circa 47%.
“Astăzi (luni – n.r.) am trimis o notificare prealabilă de reziliere către constructori pe tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti, deoarece nu mai putem tolera faptul că lucrările stagnează, şantierul fiind, practic, părăsit şi nici nu putem tolera creşterile preţului de construcţie cu circa 47%”, a explicat Anca Boagiu, într-un seminar dedicat infrastructurii, informează Agerpres.
Ministrul Transporturilor a precizat că instituţia pe care o conduce va organiza o nouă licitaţie pentru a selecta noi constructori, aceştia urmând să fie aleşi până în luna august.
Consorţiul care realizează lucrările la tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti, de 42 de kilometri, este format din companiile româneşti Spedition UMB, Euroconstruct Trading ’98 şi PA&CO Internaţional.
Porţiunea Moara Vlăsiei – Ploieşti, inclusă în Coridorul IX Pan – European, are o lungime de 42,5 kilometri, valoarea estimată a proiectului fiind de 238 milioane de euro.
Lucrările la acest tronson au început în iunie 2007 şi au ca termen de finalizare luna decembrie 2011. Este prevăzută realizarea a 11 poduri, 17 pasaje, 48 de podeţe şi două noduri rutiere.
Consorţiul format din cele trei companii româneşti a castigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţiala a contractului a fost de 702,58 milioane de lei, fără TVA, pentru cei 42,5 kilometri ai tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a anunţat, luni, că a trimis o notificare prealabilă constructorilor tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei