Când trenurile rămân blocate în gări, reprezentanţii statului nu ştiu decât să-şi ceară scuze. Întârzierile majore în mersul trenurilor cauzate de problemele tehnice şi restricţiile de viteză impuse de starea deplorabilă a infrastructurii pe raza Regionalei CFR Galaţi au determinat scăderea vitezei de circulaţie la doar 43 de kilometri pe oră şi avalanşe de reclamaţii din partea călătorilor. Dintr-o structură militarizată, CFR a ajuns un soi de societate comercială care se cârpeşte când i se mai alocă ceva bani de la buget, chiar dacă viaţa călătorilor este pusă zilnic în pericol. Starea infrastructurii feroviare este atât de proastă, încât se impun restricţii de viteză pe aproape toate sectoarele de drum.
„Factorul uman înlocuieşte starea jalnică a infrastructurii. În momentul de faţă, viteza medie de circulaţie a trenurilor este de 43 de kilometri pe oră şi, în aceste condiţii, se cere rentabilitate. Este o aberaţie. Dacă soluţia este să ne cerem scuze pentru întârzierile trenurilor, noi am propus ca în fiecare zi un reprezentant al statului să iasă în mass-media şi să îşi ceară scuze călătorilor.
La nivel naţional, sunt 20.000 de kilometri de cale ferată, din care în ultimii patru ani nu s-au reparat decât 11 kilometri. Unde se constată că nu se poate circula în condiţii de siguranţă, se impun restricţii de viteză. Am urcat de la 600 de restricţii de viteză, la 2.000 . În ritmul ăsta, o să ajungem să avem pe toată reţeaua restricţii de viteză” , ne-a declarat preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate.
Întârzierile mici şi dese, cheia marilor (in)succese
Pe raza Regionalei CFR de la Galaţi, nu s-au efectuat reparaţiile curente la calea ferată de ani de zile. S-a ajuns la situaţia aberantă ca salariaţii CFR să fugă cu bicicletele în calea trenurilor pentru că tablourile electronice