Cei 2.000 de taximetristi din Timisoara au rupt protocolul prin care se angajau sa onoreze toate comenzile, fara sa stie destinatia
In Timisoara au autorizatie 2.000 de taximetre, dintre care unele apartin firmelor cu dispecerate, iar restul independentilor. Numarul lor, considerat insuficient de timisorenii care apeleaza frecvent la acest mijloc de transport, a fost stabilit de edilii locali in baza unui algoritm, care zice ca la 150 de persoane ajunge un taximetru.
Pentru a eficientiza serviciul de taximetrie, la mijlocul lunii mai, municipalitatea din orasul de pe Bega a semnat un protocol cu toti cei sase operatori de taxi din oras, care astfel si-au luat angajamentul sa onoreze orice comanda, fara sa-i mai pretinda clientului sa explice unde merge. Masura i-a nemultumit pe unii operatori, dar au semnat si ei protocolul.
Trebuie spus ca inca din primavara, o singura firma de taximetrie, City Taxi, a decis sa preia comenzile ca in strainatate, adica solicitand clientului sa comunice doar unde trebuie sa vina masina nu si unde il va duce aceasta.
Firma lucreaza dupa acelasi procedeu si in prezent, reprezentand un caz unic in oras. Directorul firmei City, Radu Dan, sustine ca procedura e viabila.
O minune tine 69 de zile
In ciuda faptului ca protocolul a intrat in vigoare din 17 iunie, in scurt timp la Primarie au inceput sa se adune reclamatii vizavi de faptul ca totusi regulile stabilite in protocol nu se respecta. Au fost multi timisoreni care s-au plans ca taximetristii refuza in continuare cursele scurte si ca prefera circuitele.
In 25 august, taximetristii au rupt protocolul despre care Culita Chis, seful Biroului Transport si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Timisoara, spune ca a fost initiat „pentru ca am primit multe sesizari si am constatat si noi pe teren ca multe comenzi nu erau onorate pentru