Drumul naţional 18, şoseaua care pleacă de la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, şi care traversează comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba şi apoi continuă mai departe spre Sighetu Marmaţiei şi Baia Mare este, pe porţiunea din judeţ, un dezastru care s-a accentuat de ani de zile până la o limită pe care localnicii şi turiştii pur şi simplu nu o mai suportă. Practic, DN 18 înseamnă pe raza judeţului Suceava 40 de kilometri de gropi.
Panourile cu perioada de execuţie şi finalizare a lucrării par astăzi doar glume proaste
Frustrant şi chiar revoltător pentru şoferi este că la marginea DN 18 tronează mai multe panouri puse înainte de data la care lucrările de modernizare a DN 18 trebuiau să înceapă. Datele înscrise pe aceste panouri par acum, în iulie 2013, nişte glume proaste: şantier în lucru; Constructor – Shapir Structures; Data începerii execuţiei: 1 septembrie 2011; Data finalizării lucrărilor: 31 august 2013; Termenul de execuţie a lucrărilor: 730 de zile.
Acestea sunt datele din proiectul care trebuia să pornească cu avânt în septembrie 2011 şi să fie gata la finele lunii viitoare. În primă fază, când au fost bani, firma care a câştigat licitaţia a început şi între timp a şi finalizat lucrări de modernizare pe alte porţiuni ale DN 18. Când trebuiau să ajungă şi pe raza judeţului, cei de la Shapir au sistat însă lucrările, pentru că nu au mai primit fonduri pentru demararea lor. Pentru că promisiuni că se vor vira totuşi sumele necesare amplelor lucrări de modernizare au tot existat, nu s-au făcut nici măcar intervenţiile minime, cu plombe. Aşa s-a ajuns ca acum, în vara lui 2013, nici un metru de asfalt să nu fie reparat, iar drumul să fie impracticabil pe numeroase porţiuni.
Speranţe mari că modernizarea DN 18 va începe pe 15, cel târziu 20 iulie
Situaţia este atât de gravă încât unii transportatori care alimentau agenţi e