SECȚIUNE SPONSORIZATĂ. Ce costuri taie publisherii în lume pentru a menține printul? Pe primele locuri “de sacrificiu” sunt hârtia, tiparul și costurile administrative, potrivit unui studiu pe care Paginademedia.ro îl prezintă în continuare.
Cercetarea a fost făcută pe 500 de publisheri și oameni din zona de conducere din 84 de țări, pe zone precum media, tipografii, administrație și distribuție.
Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, în seria Idei pentru presă, câteva date dintr-un studiu realizat de World Association of Newspaper - WAN-IFRA. Secțiunea Idei pentru presă este sponsorizată de proiectul Antreprenoriat și Inovație în Mass-Media.
Puteți descărca materialul gratuit, integral, dar și alte studii de pe site-ul Antreprenoriat și Inovație în Massmedia.
Tăierea costurilor este un aspect important pentru un business în media. Nu e ușor să scazi costuri și să oferi, în același timp, un produs de calitate, arată studiul WAN. Cu toate acestea publicațiile încearcă tot felul de strategii: reducerea numărului de angajați, consolidarea birourilor și a tipografiilor, reducerea numărului de pagini sau a secțiunilor, ori a numărului de zile de apariție.
„Nu este vorba doar de tăierea costurilor, ci și despre regândirea modelului de business, a operațiunilor și modelului de producție. Trebuie să-ți pui niște întrebări fundamentale. Cum distribuim ziarele? Oare există un model mai eficient? Cum se descurcă echipele de vânzări?”, spune Sandy Nelson, CEO la Aperio International, o companie de consultanță ce ajută companiile să-și regândească modelul de business.
WAN IFRA a realizat o cercetare pentru a stabili care sunt principalele zone din care publisherii vor tăia costuri. Cercetarea a fost făcută pe 500 de publisheri și oameni din zona de conducere din 84 de țări, pe zone precum media, tipografii, administrație și distribuț