Licitaţia pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda (70 de kilometri) a atras interesul companiilor româneşti şi străine de construcţii, 43 de consorţii depunând oferte ieri pentru cele patru tronsoane în care este împărţită şoseaua. Printre firmele care au depus oferte se numără italienii de la Astaldi sau Tirrena Scavi, nemţii de la Max Boegl, firmele româneşti Hidroconstrucţia (controlată de management şi salariaţi), Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) sau PA&CO International (Costel Căşuneanu), spaniolii de la FCC Construccion sau austriecii de la Strabag.
Costul estimat de CNADNR pentru construcţia acestei autostrăzi se ridică la circa 554 de milioane de euro, potrivit informaţiilor publicate pe e-licitatie.ro. Sebeş-Turda este singura autostradă realizată din fonduri europene pe care statul a scos-o la licitaţie anul acesta.
Compania românească Spedition UMB (controlată de Dorinel Umbrărescu) nu a depus nicio ofertă pentru construcţia celor patru loturi, lucru surprinzător având în vedere că firma, extrem de activă în domeniul construcţiilor în ultimii ani, s-a înscris inclusiv în licitaţii de concesiune a unor autostrăzi. Recent însă, una dintre firmele lui Umbrărescu a anunţat că va disponibiliza peste 1.000 de angajaţi, din lipsă de contracte.
Cine sunt companiile care au depus oferte pentru cele patru loturi ale autostrăzii Sebeş-Turda:
Lotul 1 :
- Asocierea Corsan Corviam Construccion SA & SC Selina SRL & Louis Berger SAS & SC Road Consulting & Design Solutions SRL;
- Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;
-Asocierea PA&CO International SRL –CARENA SpA;
-Asocierea Max Boegl Romania Srl – Astaldi Spa – Astalrom SA;
- Asocierea OHL SA – TANCRAD SRL;
- Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA;
- Impresa Pizzarotti & C SpA;