Zborurile neautorizate cu avioane sau elicoptere private îi pun în încurcătură pe controlorii de trafic din aeroporturile Marelui Dragon. Miliardarii chinezi care-şi permit un astfel de zbor preferă să plătească amenzi piperate, dar să ajungă rapid acolo unde îi cheamă afacerile.
Numărul chinezilor plini de bani care recurg la o călătorie cu propriul avion sau elicopter este în creştere, spre disperarea controlorilor de trafic care, de cele mai multe ori, nu sunt avertizaţi că un asemenea zbor urmează să se desfăşoare.
Nu o dată, ei au făcut rapoarte în care susţineau că au fost observate „obiecte zburătoare neidentificate", ce s-au dovedit a fi, în urma cercetărilor, aparate de zbor particulare. Chinezii cu multe conturi în bănci, care-şi permit să-şi îndeplinească astfel de capricii, preferă să plătească amenzi substanţiale (ce pot ajunge chiar şi până la 9.000 de euro), dar să ştie că au ajuns în cel mai scurt timp posibil la destinaţie.
Şi asta pentru că închirierea unui culoar de zbor, precum şi obţinerea unei aprobări de decolare din partea unui aeroport presupun un demers birocratic anevoios ce se poate întinde pe mai multe săptămâni.
Zborurile ilegale ale miliardarilor chinezi se numesc „zboruri negre", iar presa din China le pomeneşte relativ frecvent. Ultimul caz datează de la sfârşitul lui octombrie, când aeroportul din Baotou (Mongolia Interioară) a fost închis timp de mai bine de o oră din cauza unui elicopter neanunţat care a încurcat traficul aerian.
Şi în oraşe importante precum Shanghai au avut loc astfel de incidente. Povestea miliardarului Liu Boquan din oraşul Dongguan a devenit o adevărată legendă după ce, la bordul elicopterului personal, el a pornit în urmărirea a doi hoţi care se ascunseseră într-un iaz. Ba mai mult, i-a şi prins.
Astfel, autorităţile locale s-au făcut că nu văd faptul că Liu nu ceruse