Cunoscutul regizor şi scenarist a vorbit pentru EVZ despre Şcoala de actorie, noul sǎu proiect Sursa: Reuters
Florin Şerban, regizorul filmului "Eu când vreau să fluier, fluier" (deţinǎtor al Alfred Bauer Award şi al Ursului de argint la Berlinala din 2010), ţine în această perioadă la Şcoala de Actorie cursuri în care experimentează o nouă metodă de lucru în Arta Actorului, dementalizarea. Metoda porneşte de la ideea că orice gând care nu are legătură cu ceea ce are de făcut actorul într-o scenă dată, reprezintă un obstacol major în calea unei interpretări oneste şi puternice. În afară de a-i afecta concentrarea, aceste gânduri reziduale îl fac pe actor să se cenzureze, să nu se lase purtat de curaj şi îl împiedică să ajungă la rădăcina emoţiilor sale. Cineastul a vorbit pentru EVZ şi despre aceastǎ metodǎ de lucru.
EVZ: Cum aţi ales profesorii şi invitaţii Şcolii de actorie?
Florin Şerban: Şcoala de Actorie a pornit din nevoia pe care eu o resimt din ce în ce mai acut de a reduce convenţia pe ecran. De multe ori, când facem film, alegem actorii care au CEVA în comun cu personajele, sau mai rău, nu au, dar construim noi din scenariu. Sau îi facem din machiaj şi din interpretare. Aproximăm! Acesta e cinema-ul trecutului, cinema-ul în care un actor era într-un film comisar de poliţie, într-altul ilegalist, într-un altul regele României. Nu mai e posibil aşa ceva. Eu cred într-un cinema „crud”, în care chipul unui actor spune multe despre istoria acelui om, despre visele, speranţele şi eşecurile lui, mai mult decât poate vreodată suporta pagina de scenariu.
În această direcţie, cei care trec prin Şcoala de Actorie sunt pregătiţi pentru a fi ceea ce eu numesc „actori de nişă”, actori care pot să joace excelent rolul condiţiei lor. Să zicem spre exemplu că facem un film cu băieţi de cartier. Nu cred că trebuie luaţi „băieţi de cartier” de la colţul s