Primăria Capitalei, condusă de Sorin Oprescu, a desemnat un management interimar al instituţiilor publice de cultură, dar mulţi dintre directori nu au fost înştiinţaţi. „În prezent, o parte dintre contractele de management sunt expirate prin împlinirea duratei acestora“, recunosc oficialii.
„Adevărul" a semnalat, miercuri, că directorilor instituţiilor de cultură subvenţionate de Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), printre care se numără şi managerii teatrelor, le-au expirat contractele de management la data de 17 februarie 2011. În Bucureşti, 12 teatre sunt în această situaţie.
Citiţi şi:
„A fi sau a nu fi" director
Amânarea survine în urma faptului că în Primărie situaţia a degenerat din cauza unui conflict dintre primarul general, Sorin Oprescu, şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, care a dorit să aibă un reprezentant în comisia de evaluare a proiectelor de management ale directorilor de teatre. Sorin Oprescu nu a fost de acord, iar, în prezent, există un proces pe rol între primar şi Consiliul General, care va avea următoarea înfăţişare în septembrie.
În vederea organizării concursului de proiecte de management la instituţiile publice de cultură, la data de 30 iunie 2010, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a adoptat Hotărârea nr.110 prin care a fost aprobat regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului de management în instituţiile publice de cultură, potrivit reprezentanţilor Primăriei.
Concurs în 120 de zile
Oficialii recunosc că au existat „opinii divergente cu privire la caracterul echivoc al conţinutului regulamentului" şi că hotărârea a fost contestată de primarul general. „Având în vedere situaţia de încetare a contractelor de management prin expirarea duratei pentru care au fost încheiate, în conformitate cu art. 33 din Legea nr. 189/2008, privind managementul insti