De aproape trei ani se tot discută de reluarea curselor directe între Bucureşti şi Beijing, încât subiectul poate deveni un banc bun cu români şi chinezi, întrucât nici una dintre părţi nu se implică decât la nivel declarativ în lansarea acestei curse.
Ambasadorul chinez la Bucureşti se arăta, într-un interviu acordat României libere, optimist cu privire la reluarea cursei directe Bucureşti - Beijing. Alături de Excelenţa Sa, mai multe voci au spus la unison un "da" răspicat pentru reluarea acestei curse, însă nimeni nu a mişcat un deget în realizarea unui plan care să facă vreun avion să decoleze înspre capitala chineză.
Entuziasmul este de înţeles: relaţiile economice dintre cele două ţări prietene, la un moment dat surate comuniste, sunt la un nivel bun. Vizita din această săptămână la Beijing a unei delegaţii guvernamentale numeroasă, condusă de însuşi premierul Emil Boc, demonstrează acest lucru şi întăreşte ideea că este loc chiar şi pentru noi proiecte.
Singurul ceva mai puţin entuziasmat a fost premierul, care după ce a analizat situaţia unei curse Bucureşti - Beijing şi-a dat seama că aceasta nu ar fi tocmai rentabilă - pentru compania Tarom - şi a mutat cheltuiala în buzunarul poporului chinez propunând cursa Beijing - Bucureşti. "Linia aeriană Beijing- Bucuresti poate fi privita şi ca o componentă a dezvoltării pe palierul turistic", a spus Boc.
Din declaraţia premierului trebuie să reţinem două aspecte importante: faptul că linia aeriană poate fi una privată şi că este vorba de o cursă de la Beijing la Bucureşti. Tarom-ul nostru este în continuare de stat şi pachetul minoritar de acţiuni de 20% (40% după cum spun gurile rele că ar fi în realitate) care ar putea fi vândut la finalul sau începutul anului viitor nu va transforma compania în una privată.
Este un joc de-a şoarecele şi pisica, un joc în care rolurile se schimbă la