Rusia va construi cel mai lung tunel din lume pe sub Strâmtoarea Bering, ca parte a unui coridor de transport care va lega două continente. Tunelul va avea 103 kilometri, va fi prevăzut cu cale ferată electrificată de înaltă viteză, cu o magistrală auto, linii de înaltă tensiune şi telecomunicaţii.
Proiectul tunelului transcontinental Eurasia-America a fost subiect important de discuţie la Conferinţa Internaţională privind dezvoltarea integrată a infrastructurii ce a avut loc, zilele trecute la Iakuţk. Trecea unor garnituri de tren pe sub Strâmtoarea Bering este unul dintre cele mai ambiţioase proiecte ale secolului XXI, notează „Rossiskaia Gazeta".
Proiectul este susţinut de Viktor Razbegin, director adjunct în Ministerul rus de Dezvoltare Economică şi Comercială. El susţine de mai mult timp ideea construirii unui tunel care să treacă pe sub strâmtoarea Bering, pentru a asigura o rută terestră între Rusia şi Statele Unite şi chiar a publicat un studiu de fezabilitate în 1990.
Razbegin crede că această rută poate sta la baza dezvoltării unei întregii infrastructuri în partea de nord-est a Rusiei, pentru că va atrage după sine, sisteme de comunicare, linii electrice şi de comunicare. Iakuţia este una din regiunile Rusiei cu cele mai mari probleme din punct de vedere al legăturilor de transport, aici fiind şi polul frigului în Rusia.
Beneficii pentru Siberia
Proiectul ar putea ajuta Siberia şi Statele Unite să economisească 20 de miliarde de dolari pe an în ceea ce priveşte costurile pentru electricitate, declara şi Vasili Zubakin, director executiv adjunct al Hydro, o filială a Unified Energy Systems, principalul producător de energie electrică din Rusia. Compania plănuieşte să construiască două centrale gigant în Extremul Orient rus, care vor începe să funcţioneze din 2020. Căile ferate ruseşti au luat în calcul construirea a 3.500 de ki