Grea dilema. Si nu pentru cei care au deja o opinie ferma pentru demiterea presedintelui Basescu. Pentru ceilalti.
Iata ce rationamente si calcule se fac, in special pe retelele de socializare.
Nu suntem la alegeri electorale, in care sa optam intre doua sau mai multe persoane. Este cu totul altceva.
Prezenta la vot valideaza o procedura ilegala
In adevar, multi asimileaza ce s-a intamplat in ultimele 10 zile cu o lovitura de stat, sub aparenta de constitutionalitate. In primul rand CCR a acuzat nereguli grave ale etapelor si deciziilor guvernului, care intre timp a dat inapoi, inclusiv din cauza scandalul imens international produs.
Nu mai reiau toate actele, cel putin in afara cutumelor, subordonarea Monitorului Oficial, OUG-uri care blocheaza reactia CCR, grajdanizarea unor importante institutii ale statului, atunci cand n-au fost desfiintate pur si simplu, cum s-a intamplat cu CNATDCU.
Pe urma, care sunt „fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei”, atribuite lui Traian Basescu? Sa fim seriosi. Presedintele nu se putea substitui guvernului decat cu sfaturi si pareri, pe care acesta nici le-a luat in considerare in cazul cotei de TVA de 24%. Chiar la ce spune CCR, „presedintele n-a negociat eficient cu puterile si institutiile statului”, Traian Basescu se apara spunand: ce era sa negociez cu hotii si puscariabilii, eu sa tin de sase in timp ce ei fura?
Viitoarea Constitutie trebuie sa detalieze clar ce inseamna „fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei”, recunoasterea lor ca atare de catre CCR, (ICCJ?) apoi suspendarea presedintelui.
Nerespectarea intocmai a regulilor si cutumelor a pus pe jar si cancelariile europene.
Aici nu mai este vorba de o persoana, in prezent Traian Basescu, este vorba de institutia prezidentiala care nu poate fi terfelita la fiecare schimbare de majoritat