Promotorii trendului mizeaza pe combinatia dintre doua activitati favorite ale utilizatorilor de web: cumparaturile si socializarea.
Pentru majoritatea afacerilor mici, competitia de pe Internet este mult mai dificila decat competitia "offline" (din comertul traditional), unde marii retaileri, cu bugete imense dedicate marketingului, domina piata. Dar pentru Amenity Home, o mica firma din Los Angeles care detine doar trei linii de produse, patru angajati si nu dispune de un buget de marketing, incercarea de a se face remarcata pe web a fost una de succes, chiar daca modalitatea a fost una cu totul neobisnuita: publicitatea din vorba-n vorba, sau "telefonul fara fir", scrie New York Times.
La sfarsitul lunii trecute, un amator de cumparaturi online a postat o fotografie cu unul din produsele Amenity Home, o lenjerie de pat, pe ThisNext.com - parte a unei noi generatii de site-uri care isi propun sa faca legatura dintre cumparatori cu idei ciudate si produse greu de gasit in lanturile obisnuite de magazine. Alti pasionati de asemenea cumparaturi de pe Internet au copiat imaginea pe propriile lor bloguri, fapt ce a adus produsele companiei in centrul atentiei pentru un numar mare de potentiali clienti, a explicat Kristina de Corpo, unul dintre fondatorii Amenity Home, scrie New York Times.
"Suntem o afacere tanara care incearca puternic sa ramana pe linia de plutire, astfel ca aceasta modalitate de promovare a fost de-a dreptul fascinanta", a adaugat ea.
Pagini web precum ThisNext, dar si o serie intreaga de servicii precum Kaboodle.com, Wists.com si StyleHive.com sunt reprezentante ale unei noi categorii de comert electronic, denumit "shopping social", care incearca sa combine doua activitati favorite ale utilizatorilor de Internet: cumparaturile si socializarea in retea. Aceste pagini de Internet spera sa devanseze evolutia retelei sociale