Expoziţia „Zoomania.ro“, de la Muzeul Naţional de Artă Contemporană, aduce alături artişti din generaţii diferite şi cu maniere de creaţie dintre cele mai variate. Rinoceri, câini, porci, şerpi, tigri, păsări şi toate lighioanele Domnului au „invadat“, pentru câteva săptămâni, spaţiul de expunere de la Palatul Parlamentului.
Expoziţia deschisă până la mijlocul lunii septembrie la etajul I al Muzeului Naţional de Artă Contemporană (MNAC) are meritul că strânge laolaltă lucruri care păreau altfel imposibil de alăturat: artişti, tehnici şi stiluri din zone cât mai variate ale spectrului artei contemporane româneşti, care, în mod normal, nu aveau nici în clin, nici în mânecă unii cu alţii. Tema unificatoare este cea animalieră, deşi obiectele merg de la reprezentări directe ale feluritelor vieţuitoare până la aluzii subtile la regnul zoologic, iar lucrările provin atât din colecţia MNAC, cât şi din colecţiile personale ale artiştilor.
Ideea acestei expoziţii-mamut (pentru a fi în ton cu tematica sa) îi umbla de mai multă vreme prin cap lui Mihai Oroveanu, directorul instituţiei şi actualul curator al expoziţiei, astfel încât „Zoomania" i se datorează în cea mai mare măsură. Pretextul organizării expoziţiei a fost, mai în glumă, mai în serios, „împlinirea a 165 de ani de la înfiinţarea Societăţii pentru Protecţia Animalelor", ocazie ideală pentru a purcede la aducerea împreună a lucrărilor.
„Arca lui Noe"
„Zoomania.ro" prezintă în aceeaşi expoziţie atât artişti din generaţia mai veche, valori sigure ale artei autohtone - Ioana Bătrânu, Geta Brătescu, Ştefan Câlţia, Vasile Gorduz, Ion Grigorescu, Sorin Ilfoveanu, Vladimir Şetran -, cât şi lucrări ale „starurilor" tinerei generaţii din artele noastre vizuale: Suzana Dan, Dumitru Gorzo, Gili Mocanu, Paul Nancă, Bogdan Răduţă, Alexandru Rădvan, Roman Tolici. Nu lipseşte nici ceea ce am putea numi