Chiar dacă monopolul Fly de la aeroportul Otopeni a luat sfârşit, acum 13 firme de taxi si 57 de PFA transportând clienţii în zonă, taximetriştii ilegali nu au dispărut, iar ordinea pe care şi-o doreau autorităţile nu s-a instalat deloc.
Din contră: taximetriştii-pirat continuă să racoleze clienţi şi să circule fără să pornească aparatul de taxat, preferând „să se înţeleagă“ asupra preţului. Un turist care tocmai soseşte pe aeroportul Henri Coandă trebuie, la început, să facă faţă valului de taximetrişti care se avântă spre el pentru a-l transporta în oraş. Apoi, dacă are ghinion, poate nimeri în maşina unui taximetrist-pirat, pentru o cursă trebuind să plătească o sumă exagerată.
Ieri, reporterii „Adevărul de Seară“ au surprins cu camera ascunsă un bucureştean care pândeşte potenţialii clienţi pentru a-i transporta cu maşina personală, dar şi un taximetrist particular care nu vrea să folosească aparatul de taxat.
Poliţia controlează prin amenzi
Valentin Iordache, purtător de cuvânt al aeroportului Henri Coandă a declarat pentru „Adevărul de Seară“ că reprezentanţii instituţiei se aşteptau la nereguli, însă au crezut că panourile care îi anunţă pe turişti că tariful maxim este de 3,5 lei/km va înfrâna situaţia.
Cu toate acestea, turiştii nu pot fi protejaţi de „piraţii” care vin să-i racoleze, potrivit lui Iordache. „Atât angajaţii de la departamentul de securitate, cât şi firmele de pază nu au în atribute acest lucru. Este treaba poliţiei să elimine aceste metode şi persoanele care păcălesc călătorii“, a conchis Iordache.
Poliţiştii spun, la rândul lor, că fac des controale, dar nu pot stârpi total fenomenul. „În ianuarie am avut pe control în zilele de 15 şi 26. Am dat amenzi de 6.200 de lei şi respectiv de 34.280 lei pentru lipsa de afişaj de cele mai multe ori“, a declarat purtătorul de cuvân al