Numărul unu pe telefonie fixă mizează pe extinderea ofertei de servicii IT, un parteneriat cu americanii de la Dell şi o relaţie mai strânsă cu Cosmote în creşterea cotei de piaţă, spune şeful diviziei business a Romtelecom.
Piaţa de servicii de comunicaţii pentru companii va înregistra în acest an o nouă scădere, pe fondul "recesiunii severe", însă evoluţia cotelor de piaţă pentru cei mai mari jucători de pe piaţa telecom rămâne subiectul unei competiţii strânse în contextul în care clienţii sunt dispuşi să-şi schimbe furnizorii sau să achiziţioneze şi echipamente sau servicii de suport care le pot optimiza costurile, spune George Makowski, directorul diviziei de business a Romtelecom.
"Companiile se uită la facturile telecom, îşi reevaluează cheltuielile, îşi optimizează costurile. Marile companii îşi reduc numărul de linii de telefonie fixă, se întreabă dacă nu se pot descurca cu 8 linii în loc de 10. Ceea ce vedem pe piaţă este că de la cele mai mari 1.000 de companii din România până la ministere şi firmele mici se reduc cheltuielile. Nu doar telefonul fix, ci şi mobilele, absolut tot", explică oficialul Romtelecom.
Noul val de reduceri ale bugetelor telecom vine după un an 2009 în care piaţa telecom a scăzut cu 13%, la 4 mld. euro, după mai mulţi ani de creştere neîntreruptă.
Totuşi, "greul" scăderilor a fost contabilizat de operatorii de telefonie mobilă, piaţă pe care românii au cheltuit cu 400 mil. euro mai puţin anul trecut, iar Romtelecom are încă motive să vadă zone cu potenţial de creştere chiar şi în acest context de piaţă, crede Makowski.
Britanicul care prelua în urmă cu aproape patru ani conducerea nou-înfiinţatei divizii de business a Romtelecom, cu sarcina de a crea aproape de la zero o forţă de vânzări care să lupte pentru clienţi pe o piaţă în mod atipic dominată de operatorii de te