Ministerul Finanţelor a publicat, luni, în Monitorul Oficial, noile reguli pentru eşalonarea la plată a datoriilor firmelor. Astfel, acest ordin modifică Ordonanţa de Urgenţă privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată, publicată în Monitorul Oficial pe 8 aprilie 2011.
Potrivit noului ordin, înlesnirile la plată se acordă pentru toate obligaţiile fiscale administrate de ANAF, înscrise în certificatul de atestare fiscală: impozite, taxe, contribuţii, precum şi obligaţiile fiscale accesorii declarate şi neachitate. Ordinul precizează că eşalonarea la plată nu se acordă pentru penalităţile de întârziere, care pot fi anulate, potrivit facilităţii valabile până la sfârşitul acestui an. O companie care doreşte să i se eşaloneze obligaţiile fiscale trebuie să depună o cerere în acest sens la registratura Fiscului sau prin poştă, cu confirmare de primire. Fiscul are termen de cel mult 60 de zile pentru soluţionarea cererii, urmând să emită o decizie de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale şi una de amânare la plată a penalităţilor de întârziere, sau să respingă cererea contribuabilului.
Cererea depusă de firmă trebuie să conţină următoarele elemente: datele de identificare a contribuabilului, perioada pentru care se solicită eşalonarea la plată şi motivarea acesteia, suma pentru care se cere eşalonarea, defalcată pe tipuri de impozite, taxe şi contribuţii, justificarea dificultăţii generată de lipsa temporară de bani şi cauzele acesteia, precum şi data şi semnătura reprezentantului firmei.
La cerere, firmele interesate trebuie să mai anexeze o declaraţie pe propria răspundere că firma nu se află în insolvenţă, copia ultimei situaţii financiare anuale, situaţia încasărilor şi plăţilor pe ultimele şase luni, copia ultimei balanţe de verificare, programul de restructurare sau redresare financiară.
În cazul persoanelor fizice, cererea de