Afacerile celor mai mari cinci companii din industria auto locala au inregistrat scaderi puternice in primele trei luni ale anului, in linie cu intreaga piata auto.
Cel mai puternic declin al vanzarilor, de 65%, l-a inregistrat Mercedes-Benz Romania, datorita scaderii puternice a cererii pentru vehicule utilitare.
De partea cealalta, salvata de exporturile din Germania si Franta, compania Automobile Dacia a consemnat o scadere de doar 19%, ritm raportat insa la productia constructorului de la Mioveni. Vanzarile Dacia pe piata interna au scazut insa cu 60% in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2008. La nivelul lunii martie, din totalul productiei Dacia, aproximativ 90% dintre autovehicule au mers la export, in contextul in care productia a fost majorata la 1.200 de masini pe zi, fata de 1.085 de unitati in primele doua luni, pentru a se alinia la cererea de pe piata germana.
Potrivit declaratiilor lui Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, demararea programului "Rabla" impreuna cu dezghetarea usoara a creditarii ar putea duce la o reducere a ritmului de scadere la minus 30% in primele sase luni, comparativ cu cea de aproape 60% in primul trimestru.
Tiriac Holdings, concernul care detine importatorii Romcar (Ford), Hyundai Motor, M Car Trading (Mitsubishi) si Premium Auto (Land Rover si Jaguar), a inregistrat cel mai mic declin dintre importatori, in principal datorita marcii Hyundai, care a inregistrat in primul trimestru de vanzari o crestere de 23%, la 3.210 unitati, potrivit statisticilor APIA, dar au fost inmatriculate in Romania 1.667 de autoturisme, in scadere cu 33% comparativ cu perioada similara a anului trecut, conform Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
Celelalte marci importate de c