Pe 1 decembrie trenul regal a oprit în gările de pe traseul Sinaia-Bucureşti. Nu a fost condus, ca altă dată, de către directorul CFR, dar a avut în prim plan pe ministrul transporturilor, Ramona Mănescu, participantă într-o activitate care a adus un plus de imagine CFR-ului. Scenele întâmpinării trenului regal la Ploieşti mi-au reamintit exasperarea regelui Carol I...
Pe 1 decembrie trenul regal a oprit în gările de pe traseul Sinaia-Bucureşti. Nu a fost condus, ca altă dată, de către directorul CFR, dar a avut în prim plan pe ministrul transporturilor, Ramona Mănescu, participantă într-o activitate care a adus un plus de imagine CFR-ului. Scenele întâmpinării trenului regal la Ploieşti, entuziamul local, mi-au readus în minte exasperarea regelui Carol I faţă de iubirea ploieştenilor, dornici să li se ierte momentul republican de la 1870.
De ziua naţională ministerul transporturilor a organizat o activitate, care s-a dorit (şi văzând mediatizarea, dar şi mulţimea publicului participant, pot concluziona că şi-a şi atins obiectivul) să evidenţieze rolul căilor ferate în construcţia României Mari, dar şi să omagieze suveranii unirii, regele Ferdinand şi regina Maria.
Ca şi acum mai bine de un secol, doar locuitorii câtorva aşezări au fost privilegiaţi: cei de pe traseul liniei Bucureşti-Sinaia pe unde a rulat trenul regal. Ploieştenii au fost şi ei printre norocoşi. Nu am participat la eveniment, nefiind în ţară, dar am vizionat şi citit relatările din mass-media şi am primit fotografii şi impresii de la câţiva prieteni prezenţi la faţa locului. Ceea ce m-a frapat a fost asemănarea ritualului de întâmpinare a membrilor familiei regale cu cel de odinioară, care mi-a prilejuit scrierea rândurilor de mai jos.
Povestea întâmpinării suveranilor României la Ploieşti este una interesantă şi are o istorie de cinci decenii 1872-1930, interval în care tre