Oficialii Toyota Motor estimeaza o scadere mai mare a profitului anual, de 35 la suta, din cauza faptului ca yenul puternic face dificila mentinerea productiei in Japonia.
Cel mai mare producator auto din lume a incercat sa-si redreseze activitatea dupa cutremurul de 9 grade din luna martie, din nord-estul Japoniei, care a fortat compania sa reduca productia, atat pe plan local, cat si in fabricile din afara tarii, relateaza Reuters.
Potrivit oficialilor Toyota, se incearca redresarea productiei peste granite, pana la nivelul de dinaintea cutremurului, pana in luna noiembrie.
Moneda japoneza a atins nivelul maxim din ultima luna, in raport cu dolarul american, in aceasta saptamana.
Afectat si de acest lucru, profitul Toyota este estimat a scadea cu 35 de procente, pana la 3,7 miliarde de dolari in anul financiar care se va incheia in martie 2012.
"Ramane o problema structurala la Toyota, pentru ca are o cota de piata interna mai mare decat Honda sau Nissan, ceea ce o face vulnerabila la aprecierea yenului", a spus analistul Park Sang-Won, de la Eugene Investment & Securities din Seul.
Oficialii Toyota Motor estimeaza o scadere mai mare a profitului anual, de 35 la suta, din cauza faptului ca yenul puternic face dificila mentinerea productiei in Japonia.
Cel mai mare producator auto din lume a incercat sa-si redreseze activitatea dupa cutremurul de 9 grade din luna martie, din nord-estul Japoniei, care a fortat compania sa reduca productia, atat pe plan local, cat si in fabricile din afara tarii, relateaza Reuters.
Potrivit oficialilor Toyota, se incearca redresarea productiei peste granite, pana la nivelul de dinaintea cutremurului, pana in luna noiembrie.
Moneda japoneza a atins nivelul maxim din ultima luna, in raport cu dolarul american, in aceasta sap