Operatorii telecom au devenit mult mai atenţi cu costurile şi au început să nu mai subvenţioneze achiziţia echipamentelor pentru televiziunea prin satelit.
Niciunul dintre cei trei mari jucători rămaşi pe piaţa telecom nu mai încheie un contract nou de TV prin satelit dacă utilizatorul nu face în avans şi o plată care porneşte de la aproximativ 100 - 120 de lei, reprezentând diferite taxe, arată ofertele RCS&RDS, Romtelecom şi UPC.
În urmă cu doi sau trei ani tot ceea ce îi trebuia unui client care voia să cumpere un serviciu de televiziune prin satelit era un set minim de documente şi un pix cu care să semneze contractul.
La RCS&RDS, numărul unu pe piaţă, cu peste 1,1 milioane clienţi, un utilizator nou trebuie să achite minimum 106 lei, fară a include şi abonamentul TV, pentru a deveni abonat.
La Romtelecom (Dolce), numărul doi pe piaţă cu aproximativ 900.000 de utilizatori, un client nou trebuie să achite o garanţie de 120 de lei (care îi va fi returnată după 6 luni) şi să opteze dacă închiriază (2 euro pe lună) sau cumpără receptorul.
La Focus Sat, divizia de satelit a UPC, clientul trebuie să achite 119 lei, contravaloarea serviciilor TV pe 6 luni dacă vrea echipamentele în custodie.
Cum arătau ofertele în urmă cu doi ani? Pe o piaţă cu cinci jucători, pe care Boom TV şi AKTA Satelit (în prezent cumpăraţi de Romtelecom) încă erau în creştere, atât RCS& RDS, cât şi Dolce ofereau gratuit în custodie echipamentele necesare recepţiei şi între 3 şi 6 luni de gratuitate la abonament.
De ce au încetat RCS&RDS şi Romtelecom, cei mai mari jucători de pe piaţă, să mai subvenţioneze echipamentele de recepţie sau să ceară garanţii sau taxe de activare a serviciului? Potrivit datelor neoficiale existente pe piaţă, unul dintre motivele care au dus la această schimbare a fost creşterea numărului de clienţi care nu şi-au mai plătit