Reprezentanţii Ford au avut ieri prima întâlnire cu autorităţile locale doljene, după verdictul dat de Comisia Europeană, pentru a intra în posesia listei cu toate autorizaţiile, aprobările şi documentele de care au nevoie pentru începerea activităţii.
CE a stabilit că americanii au beneficiat de ajutor de stat ilegal, în valoare de aproape 27 milioane de euro, la cumpă rarea uzinei Automobile Craiova.
La şedinţa de ieri a participat din partea Ford spaniolul Dionisos Campos, cel care a fost desemnat de companie „manager de tranziţie“.
„Reprezentanţii Ford şi ai firmei de consultanţă au dorit să se asigure de sprijinul nostru în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei, având în vedere precedentul neplăcut pe care l-au avut“, a spus Monica Mateescu, directoarea agenţiei regionale de mediu.
Problemele pe care le are uzina ţin de procesul de producţie şi necesită schimbarea unor utilaje. „În momentul în care va începe producţia, uzina va fi retehnologizată, se vor face moderniză ri în secţii şi se va renunţa la utilajele vechi de care nu va mai fi nevoie“, a mai spus Mateescu.
O altă problemă discutată a fost cea a zonei limitrofe fabricii. Americanii au solicitat ca aceasta să fie transformată în zonă industrială.
Dilema recuperării banilor
Reprezentantul Ford a refuzat să facă declaraţii la finalul întâlnirii. Nu se ştie încă dacă echipa managerială va fi mixtă. Ieri, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a anunţat că va solicita Comisiei Europene (CE) explicaţii referitoare la modul de calcul al cuantumului ajutorului de stat acordat ilegal, potrivit oficialilor europeni, la privatizarea Automobile Craiova. El a menţionat că AVAS a primit o scrisoare din partea instituţiei europene în care se menţionează că trebuie recuperată o sumă de 27 de milioane de