Acum, clienţii solicită agenţiilor cât mai multe proiecte neconvenţionale. Este o pâine bună de mâncat în firmele de PR. Numai că goana asta după idei inovative în comunicare poate genera nişte creaţii pe muchia ridicolului.
Nu‑mi place să bat covoare la bătătorul din faţa blocului. Nici dacă ar ploua cu cârnaţi nu m‑aş duce să bat un preş. Am un aspirator Philips Universe de 11 ani şi sunt mulţumit. (Când eram flăcău la mama, aveam un aspirator rusesc. Biata mama nu‑l folosea pentru că, în afară de faptul că nu aspira bine, făcea un zgomot asurzitor, de parcă un tanc sovietic patrula în apartamentul nostru. Aşa că mă trimitea să bat covoarele la bătătorul din spatele blocului. Acolo mă vedea Tamara, o fată mai mare decât mine cu doi ani, pe care tata dorea s‑o iau de nevastă. Îmi era ruşine să bat covoare la... fereastra Tamarei, care locuia la etajul unu... Ce traumă psihică îmi mai atârnă încă de bătătorul de covoare!)
Cu aspiratorul Philips Universe curăţ casa repede şi bine, ca în reclame. Are putere, rezistă la tăvăleală şi smucituri, butonul de oprire‑pornire îl acţionez cu degetul mare de la picior, e marfă! (Parcă scriu un text pentru teleshopping, nu‑i aşa?) Mă implic cu toată seriozitatea în activitatea asta migăloasă şi plictisitoare, pentru că datul cu aspiratorul e o treabă foarte serioasă.
Când am căscat ochii la cele trei poze ce însoţeau comunicatul de presă, trimis de agenţia Lowe PR, în care anunţa că Electrolux a lansat o colecţie haute couture de aspiratoare, am crezut că aceşti oameni de comunicare se joacă de‑a... datul cu aspiratorul. În loc de aspiratoare, am văzut nişte arătări. Prima semăna cu o rochie neagră cu voaluri, proptită pe un par.
A doua, cu un păun albastru şi a treia era de nerecunoscut. Din comunicat am aflat că trei designeri angajaţi de Electrolux România au semnat colecţia Ergorapido haute couture, al