Unele modele Peugeot la care stocurile sunt mai mari sunt vandute cu preturi chiar mai mici decat cele de productie, acest lucru fiind valabil in special pentru vehiculele comerciale la care piata s-a prabusit cu 70%, sustine Radu Cristian, director de marketing la Trust Motors, importator al masinilor Peugeot. In plus, retelele de dealeri ale companiilor care vand masini noi sunt dimensionate pentru o piata de 260-280.000 de unitati, insa in prezent se va ajunge la jumatate din aceasta cifra, astfel ca jucatorii sunt obligati sa-si completeze ofertele si cu masini second-hand, insa de calitate, nu cu trecut incert, a mai spus el.
Un fenomen izolat - pierderi acceptate de toata lumea
"Discount-uri uriase de 50% se explica prin faptul ca unele masini sunt vandute sub pretul la care au fost produse (...) Asta nu s-a intamplat in prima parte a anului dar se intampla in a doua parte si mai ales la vehiculele comerciale, unde piata a cazut cu 70%", spune reprezentantul Trust Motors
"E mai bine sa ai o pierdere controlata, decat sa tii masini pe stoc foarte mult timp fara a stii cand si cu cat le vei vinde. Ganditi-va ca si intretinerea unei masini pe stoc costa, iar daca trec multe luni valoarea ei la revanzare scade", a mai explicat el. Sunt numai cateva modele la care producatorul accepta din start sa vanda in pierdere, insa in mod normal un constructor de volum castiga in medie cam 15% la o masina, iar importatorul si apoi dealerul au in medie marje de profit de 4-5% fiecare, a mai spus Cristian. "Acum si producatorul si dealerul si importatorul isi impart pierderile la unele modele, la fel cum atunci cand piata mergea struna isi imparteau castigurile".
Vanzarea de masini SH alaturi de cele noi, o solutie tot mai posibila in criza
Radu Cristian spune ca dealerii care vand masini noi trebuie acum in criza sa-si comp