În primul turneu indoor din cariera sa, artistul francez promovează în 2008 un album de referinţă, din 1976. În acei ani, când "la putere" erau Sex Pistols, Abba şi Pink Floyd, Jarre a venit cu o gură de oxigen.
Compozitor, muzician şi producător, artistul readuce în actualitate un show care la jumătatea anilor ’70 a făcut furori pe scena muzicală internaţională. La Sala Polivalentă, peste 6.000 de spectatori, majoritatea fani, au fost hipnotizaţi de Jean Michel Jarre, pionier al muzicii electronice, de la synthpop la New Age. Împreună cu încă trei muzicieni, Francis Rimbert, Dominic Perrier şi Claude Samard, Jarre a cântat la opt mâini, pe "clasicele" instrumente cu clape, întregul album "Oxygene".
PRIMUL INSTRUMENT
Printre multe "altele", el a utilizat în concertul de la Bucureşti şi tereminul, considerat de mulţi "primul instrument electronic" (inventat prin anii '20), dotat cu două antene la care se cântă prin inducţie. Cu un fascinant joc de lumini, proiecţii video şi schimbări spectaculoase de decor, Jarre o prezentat toate cele şase părţi ale operei sale, printr-o "exploatare" la sânge a instrumentelor clasice, sintetizatorul analogic, mellotron-ul şi orga. Construit gradual, concertul a început cu un intro atmosferic bazat pe sunete lungi şi efecte ale sintetizatorului (Part I). Part II – trecerea la un ritm mai alert, apogeul fiind atins în Part IV, lucrare binecunoscută ca piesă de referinţă a albumului "Oxygene". Până la sfârşit Jarre se întoarce la măsurile pieselor de început ale albumului, realizând o structură rotundă, aproape ciclică.
ÎN DIALOG CU PUBLICUL
De la "Bună seara, Bucureşti", de la începutul show-ului şi până la sfârşit, Jarre a fost de mai multe ori dialog cu publicul, mulţumit de primirea făcută şi ţinând să arate cât de bine se simte la noi în ţară. A subliniat că este foarte impo