Reţeaua de magazine R-Kiosk, primul retailer străin care a adus pe piaţă un concept modern de chioşcuri, a anunţat că îngheaţă investiţiile la nivel local pentru cel puţin un an, după ce a ajuns la jumătatea graficului de extindere stabilit anul trecut.
Operatorul reţelei, compania finlandeză Rautakirja, planifica să ajungă la un număr total de 70 de magazine în România la finele acestui an, însă în urmă cu o lună a decis să se oprească la 35 de unităţi. "Cel mai probabil vom finaliza anul 2010 cu 35 de magazine, iar vânzările vor fi cele prognozate anterior. Cu siguranţă vom închide unităţile neprofitabile (deja am renunţat la magazinul din Militari şi am deschis un altul pe Strada Berzei din Capitală), însă obiectivul nostru este să mutăm majoritatea magazinelor care se dovedesc a fi neprofitabile, să păstrăm ritmul de majorare a vânzărilor şi a numărului de clienţi şi să creştem profitabilitatea generală a reţelei", a declarat Dan Vasile, Managing Director al Rautakirja România.
În toamna anului trecut, board-ul companiei luase decizia de a redemara investiţiile în expansiune, fiind planificate la acea dată 50 de deschideri de magazine în 12 luni, ceea ce ar fi dus retailerul la un număr total de circa 70 de unităţi la finele lui 2010.
Businessul R-Kiosk se bazează pe vânzarea de presă, ţigări, loterie, băuturi şi alimente de tip fast-food, având un concept similar lanţurilor de benzinării, însă locuri accesibile pietonilor.
Un magazin din reţea are o suprafaţă de 50-100 de metri pătraţi şi 300-500 de clienţi zilnic, potrivit datelor din piaţă. Acesta este primul lanţ de magazine mici de proximitate lansat pe piaţa românească de un retailer străin. Primele deschideri au fost în vara lui 2008, iar planurile de expansiune din primul an au fost realizate doar pe jumătate din cauza crizei. Spre finele anului trecut însă, conducerea companiei a