Amenajarea unui cadru natural deosebit este cea mai bună metodă prin care dezvoltatorii atrag atenţia clienţilor asupra proiectelor rezidenţiale pe care le promovează. În ultima decadă, ansamblurile noi se vindeau de la sine. Piaţa era dominată de vânzători. În decurs de numai doi ani, situaţia s-a schimbat. Clientul a devenit stăpânul. Cei mai curajoşi dintre dezvoltatori şi totodată cei ale căror finanţe încă le permit să investească în construcţia de locuinţe îşi rotunjesc veniturile chiar şi pe timpul crizei. Cum nu mai pot vinde orice, investitorii au antrenat în proiectele lor o armată de arhitecţi, designeri şi peisagişti gata să pună în practică dorinţele celor mai exigenţi cumpărători.
Costurile suplimentare nu sunt suportate de client prin preţul final al casei, aşa cum se obişnuia. Investitorii au început să renunţe la profiturile exorbitante şi să fie mai atenţi la produsul final şi şansele acestuia de a se vinde într-o perioadă cu tranzacţii şi preţuri în scădere.
Şi promovarea noilor unităţi a ieşit din tiparele cunoscute. Locul abilităţii vânzătorilor, care prima în semnarea contractelor, a fost luat de pachetul de oferte. După maşini şi încăperi mobilate, developerii s-au reîntors la natură. Peisajul în care este amplasat proiectul este ultima găselniţă în materie de oferte.
Cascadele, în topul preferinţelor
“Promovarea unui proiect pornind de la peisajul care îl înconjoară este una dintre metodele cele mai eficiente pentru a atrage cumpărători în prezent”, spune investitorul Nikolai Mitevska, care a construit câteva proiecte de amploare la Moscova, citat de „Financial Times“. În oraşele mari, unde verdeaţa este tot mai rară, acest lucru este cu atât mai important.
Cele mai folosite elemente sunt cascadele, dar creativitatea peisagiştilor merge mult mai departe. În Salzburg, Austr