Printr-o explicabilă dialectică a vieţii, se poate afirma însă că-n proporţie de 99,999 la sută, la o conferinţă de presă chestiunile secundare devin principale şi chestiunile principale devin secundare.
1. Chestiunile secundare devin extrem de importante
E lucru deja ştiut că o conferinţă de presă în străinătate e alcătuită dintr-o chestiune principială şi mai multe chestiuni secundare. Chestiunea principală e reprezentantă, fireşte, de tema conferinţei de presă, generos anunţată pe invitaţia graţie căreia poţi participa la respectivul eveniment. Chestiunile secundare sunt reprezentate de locul unde se desfăşoară conferinţa, aparatura de traducere în limbile de circulaţie internaţională, scaunele şi mesele la care se aşază participanţii, accesoriile de pe mese: pliante, apă minerală, chibrituri.
Printr-o explicabilă dialectică a vieţii, se poate afirma însă că-n proporţie de 99,999 la sută, la o conferinţă de presă chestiunile secundare devin principale şi chestiunile principale devin secundare. Cauza acestei spectaculoase răsturnări de situaţie stă în nişte amănunte aparent neînsemnate care se înscriu cu modestie în rîndul chestiunilor secundare. E vorba despre accesoriile mărunte puse la dispoziţia participanţilor, diferind de la organizator la organizator. Aparent neînsemnate, dar care îşi relevă o însemnătate uriaşă pe parcursul conferinţei: apa minerală, sucurile, chibriturile, şerveţelele, ţigările, pliantele. Pe fundalul conferinţelor de presă din străinătate se înalţă partea avansată a accesoriilor: coniac, sandvişuri, crenvurşti, alune americane, icre negre, chiar şi whisky, apărând, ca orice parte avansată a unei clase, numai în momente de excepţie. Din punct de vedere spaţial, aceste mărunţişuri diferă şi ele, exprimând din plin fantezia organizatorului: uneori ele se află chiar pe mesele la care s-au aşezat participanţ