Premierul Victor Ponta şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, sunt astăzi aşteptaţi să inaugureze primul tunel pe o autostradă din România. După finalizarea lucrărilor la cei aproximativ 33 km de autostradă, de la sfârşitul lunii mai, între Deva şi Orăştie, Guvernul Ponta se pregăteşte să deschidă traficul pe încă trei tronsoane, în lungime de aproximativ 70 km, între Sibiu şi Orăştie. Cele trei loturi de autostradă au o lungime totală de circa 70 de kilometri şi au costat aproximativ 330 milioane de euro.
Lotul 1 al autostrăzii Orăştie–Sibiu este executat de austriecii de la Strabag, are o lungime de aproximativ 24 km şi este cuprins între localităţile Gelmar (ieşirea din Orăştie) şi Vinţişoara (judeţul Alba). Firma austriacă încasează pentru executarea lucrărilor aproximativ 550 milioane de lei.
Al doilea lot al autostrăzii Sibiu-Orăştie, în lungime de aproximativ 20 km, între Vinţişoara şi Cunţa este construit ce asocierea Straco Grup SRL şi Studio Corona SRL Civil Engineering. Ultimul lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu este construit de asocierea Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL (România) – Astalrom SA. Valoarea celor 17 km de autostradă a crescut săptămâna trecută de la 484 milioane de lei la aproximativ 530 milioane de lei, în urma aprobării unui act adiţional în valoare de aproape 46 milioane de lei.
Premierul Victor Ponta şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, sunt astăzi aşteptaţi să inaugureze primul tunel pe o autostradă din România. După finalizarea lucrărilor la cei aproximativ 33 km de autostradă, de la sfârşitul lunii mai, între Deva şi Orăştie, Guvernul Ponta se pregăteşte să deschidă traficul pe încă trei tronsoane, în lungime de aproximativ 70 km, între Sibiu şi Orăştie. Cele trei loturi de autostradă au o lungime totală de circa 70 de kilometri şi au costat aproximat