Criza a lovit în companiile locale din Timișoara și nu prea. Dacă unora li s-au diminuat salariile, au fost trimiși în șomaj tehnic sau au rămas fără loc de muncă, pentru alții jobul de la stat este mană cerească. Una dintre privilegiate este Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, unde salariile sunt învăluite în secretomanie.
Printre cele mai afectate instituții a fost regionala CFR Timișoara unde au fost disponibilizați peste 1.000 de oameni. "Disponibilizări nu s-au mai făcut în ultima perioadă, însă vom trece, pe rând, în șomaj tehnic. Cei din sectorul TESA vor efectua, obligatoriu, toate cele 90 de zile de șomaj tehnic. Până acum au fost disponibilizați 956 de oameni de la sucursala Marfă și 310 de la Călători, din toate cele patru județe ale regionalei. În ceea ce privește salariul mediu, nu pot să vă spun exact cât este, dar un lucru este cert: nu mai sunt salariile de altădată", a declarat liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă, Ioan Boloș.
Și la Regia Autonomă de Transport Timișoara (RATT) lucrurile sunt similar, însă nu s-a făcut nici o disponibilizare deocamdată. "Din cei 1.500 de angajați, 300 sunt în șomaj tehnic pe o perioadă de trei luni. Nu s-a pus problema de disponibilizări și nici de diminuări salariale. La fel am procedat și anul trecut. Cei trimiși în șomaj tehnic sunt din toate compartimentele, cu excepția șoferilor și a vatmanilor", a explicat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al RATT.
Decimarea continuă
Și la SC Colterm SA, societate la care Primăria Timișoara este acționar majoritar, au fost făcute disponibilizări pe mai multe etape. Este vorba despre restructurări de personal, realizate de comun accord cu sindicatul, cât și despre restructurarea și reorganizarea unor activități. Colterm are 1090 de angajați, iar la începutul lunii aprilie au fost disponibilizate 120 de persoane, din rândul munc