Primaria a dat lovitura: pentru echiparea a 10 microbuze RATP cu rampe pentru persoane cu dizabilitati, care si asa arata destul de rau, edilii au stabilit o prevedere bugetara de 615 mii lei, fara TVA. Asta inseamna aproximativ 150 mii euro, adica 15 mii euro o rampa. Pare destul de ciudat modul in care a fost estimata aceasta achizitie. Chiar si directorul tehnic, Mihai Chirica, a explicat ca o rampa performanta destinata mijloacelor de transport public nu poate depasi un cost mai mare de 7 mii euro. In orice caz, pe data de 23 iulie va avea loc o licitatie pentru achizitionarea rampelor. "Vrem sa asiguram accesul persoanelor cu handicap in mijloacelor de transport. Acest rampe vor fi montate in spatele microbuzelor", a spus Cosmin Coman, director programe si Servicii pentru Comunitate. Achizitia face parte din programul european Civitas. In cadrul programului, Iasul face parte dintr-un consortiu alaturi de Aalborg (Danemarca), Brighton (Marea Britanie), San Sebastian (Spania), Monza (Italia), Usti nad Labem (Cehia). Bugetul total al proiectului pentru Iasi este de aproximativ 4,7 milioane euro, din care aproximativ 55 la suta reprezinta finantarea nerambursabila acordata de Comisia Europeana. Proiectul prevede ca pe coridorul Civitas (rond Agronomie - Tudor Vladimirescu) sa fie dezvoltat sistemul de semaforizare a intersectiilor pe traseele de transport calatori, asa-numitul green light. Mai mult, se vor amenaja 15 km de piste pentru biciclisti.
Primaria a dat lovitura: pentru echiparea a 10 microbuze RATP cu rampe pentru persoane cu dizabilitati, care si asa arata destul de rau, edilii au stabilit o prevedere bugetara de 615 mii lei, fara TVA. Asta inseamna aproximativ 150 mii euro, adica 15 mii euro o rampa. Pare destul de ciudat modul in care a fost estimata aceasta achizitie. Chiar si directorul tehnic, Mihai Chirica, a explicat ca o rampa performa