Ministrul Transporturilor, Traian Basescu, considera ca angajarea bancii olandeze ABN Amro in realizarea auditului financiar la companiile de navigatie Navrom, Romline si Petromin, reprezinta "o mare greseala". Banca ABN Amro a finantat flota romaneasca, in ultimii sapte ani, alaturi de alte citeva banci din lume. Basescu declara ca daca Guvernul dorea cu adevarat sa cunoasca situatia financiara reala a celor trei companii, nu angaja banca ABM Amro, ci o firma de consultanta independenta, "care sa-i trateze pe toti in mod egal". "Este anormal ca o banca ce a investit in flota romaneasca, sa controleze contractele financiare ale altor banci, ce au investit si ele in aceeasi flota", precizeaza Basescu. El mai spune ca reprezentantii acestor banci sunt extrem de neplacut surprinsi de decizia Guvernului roman de a angaja banca ABN Amro. Directorul general executiv al FPS, Gheorghe Ionescu, apreciaza ca necesara angajarea ABN Amro pentru stabilirea situatiei financiare a celor trei companii, si pentru asigurarea finantarii si constructiei de noi nave. "Nu se stiu exact datoriile in piata ale navelor, nu exista o strategie proprie a managerilor de acolo privind protejarea navelor si de aceea am angajat firma ABN Amro, in consortiu cu o firma de avocatura si cu o firma de shipping, pentru a determina prin audit care este situatia navelor detinute de cele trei companii. Noi nu incercam numai sa vindem prin leasing navele celor trei companii, ci dimpotriva, strategia presupune realizarea din navele cele mai performante a unei noi societati pe care apoi o vom privatiza, iar navele care au datorii foarte mari sau care sint in stadiu avansat de uzura le vom da fie in leasing, fie le vom vinde, daca obligatiile sint mai mari decit valoarea posibila de obtinut - si le vom vinde chiar ca fier vechi", declara, recent, Gheorghe Ionescu. Consiliul de Administratie al FPS, a stabilit,