Google s-a extins foarte mult in ultimii ani, lansand o retea sociala proprie, un sistem de operare pentru dispozitive mobile, un serviciu de muzica si in prezent testeaza un smartphone si un ceas.
Insa cand vine vorba de venituri, gigantul IT obtine cea mai mare parte din bani din motorul de cautare.
"Fiind un brand puternic si mizand foarte mult pe dispozitivele mobile, Google a reusit sa se impuna pe piata, cu exceptia Chinei, Rusiei si Coreei de Sud", a comentat analistul IT Greg Sterling, pentru BBC.
Insa exista si alte companii care ofera servicii similare, astfel ca utilizatorii ar trebui sa le incerce si pe acestea, inainte sa decida care este cel mai bun motor de cautare de pe piata.
Iata cinci alternative la Google:
1. Bing
Serviciul Bing devoltat de Microsoft este cel mai mare rival al Google, desi detine o cota de piata de aproximativ 20%, potrivit StatCounter.
Cea mai vizibila diferenta este folosirea fotografiilor colorate pe fundal si evidentierea cu culoare albastra a cautarilor conexe.
In plus, Microsoft a inceput sa faca experimente si cu retelele sociale.
Astfel, utilizatorii din SUA au o bara situata langa rezultatele cautarii, in care sunt listati prietenii de pe Facebook care ar putea furniza mai multe informatii despre un subiect anume.
De altfel, ei mai pot accesa si niste recomandari ale unor grupuri de bloggeri si experti care sunt legate de unele cautari.
2. Yandex
Yandex este cel mai popular motor de cautare rus, care are versiuni in engleza, turca si ucraineana.
Compania vrea sa creeze un nou design si a introdus o noua functie numita "insule", ce aduna informatiile cu care poti interactiona pe o pagina, astfel ca nu mai e nevoie sa navighezi pe mai multe site-uri ca sa ajung