Ministerul Economiei se chinuie de mai bine de un an să îşi aleagă firmele care să-i recruteze manageri din privat, iar Ministerul Transporturilor a început deja să implementeze proiectul, dar joacă ping-pong alături de consultanţi atunci când vine vorba de comunicarea transparentă a activităţilor. Între timp, companiile de stat acumulează pierderi, iar unele - cum e cazul Hidroelectrica - au intrat deja în insolvenţă.
Deşi a promis de mai bine de două luni că va îmbunătăţi caietele de sarcini pentru firmele de executive search care urmează să recruteze CEO şi administratori pentru companii precum Romgaz, Transgaz sau Transelectrica, scandalul de la Oltchim pare să fi acaparat întru totul atenţia Ministerului Economiei şi i-a făcut pe oficialii acestui minister să uite că şi-au asumat în faţa FMI-ului că vor aduce manageri din privat la companiile din subordine anul acesta.
La Transporturi, lucrurile s-au mişcat însă mult mai repede: la finalul lunii iulie a început recrutarea, iar săptămâna trecută consultanţii au trimis listele scurte cu managerii selectaţi către minister. Ieri însă o revistă specializată în domeniul transporturilor - Tir Magazin - a publicat în ediţia online lista scurtă cu managerii care îşi doresc să obţină un post în funcţia de membru în consiliile de administraţie în cadrul CNADNR, compania de drumuri şi autostrăzi la care Ministerul Transporturilor vrea să introducă management privat. Executivi de top precum Pleska Benoit, partener în cadrul companiei BBV în Ucraina, Sophocleous Dimitris, fostul director financiar al Romtelecom, Mircea Pop, actualul director general al CNADNR, sau Bogdan Pascu, care ocupă de câteva luni funcţia de director adjunct în cadrul CNADNR, ar urma să ocupe o poziţie de membru executiv în consiliul de administraţie al CNADNR şi, eventual, şi funcţia de CEO (pentru care managerul va fi desemnat ulterior)