Vântul a dat peste cap programul zborurilor de pe aeroportul ieşean. Cursele de ieri spre Bologna şi Torino au plecat cu două ore întârziere. Ca urmare, şi cursele retur au întârziat cu aceeaşi durată de timp. „Au fost condiţii deosebite, în sensul că ne-am confruntat cu rafale de vânt transversal, suficient de puternice încât să creeze probleme la decolare şi aterizare. Dacă pleacă o cursă, este strict decizia pilotului, nu a noastră. Nimeni nu vrea însă să rişte inutil“, a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea.
Conform precizărilor acestuia, rafalele de vânt au atins viteze de 35 de noduri, adică aproximativ 65 km pe oră. Normele aeronautice nu recomandă decolarea sau aterizarea la viteze ale vântului transversal de peste 9 noduri, respectiv 17 km pe oră. În cazul Iaşului, direcţia predominantă a vântului este nord-sud, direcţie pe care este construită şi pista actuală. Vântul a bătut însă ieri predominant pe direcţia est-vest, adică perpendicular pe pistă. Situaţia este de aşteptat să continue şi astăzi, şi mâine. „De obicei, la Iaşi avem probleme cu ceaţa, nu cu vântul. Zilele astea însă, a avut loc o scădere bruscă a temperaturii. Când scăderea este de peste 10°C în interval scurt, diferenţa de temperatură dintre masele de aer dă naştere la rafale puternice. Dacă vin pe direcţia nord-sud, nu e neapărat o problemă. Dacă însă lovesc din lateral, este o altă treabă. Avionul este uşor şi poate fi afectată ţinuta sa în aer“, a explicat Bodea.
Vântul a dat peste cap programul zborurilor de pe aeroportul ieşean. Cursele de ieri spre Bologna şi Torino au plecat cu două ore întârziere. Ca urmare, şi cursele retur au întârziat cu aceeaşi durată de timp. „Au fost condiţii deosebite, în sensul că ne-am confruntat cu rafale de vânt transversal, suficient de puternice încât să creeze probleme la decolare şi aterizare. Dacă pleacă o cursă, este s