Ultima creaţie Lamborghini, conceptul Egoista, a fost prezentat de însuşi Walter de Silva, şeful designerilor pe întreg grupul Volkswagen (Lamborghini e o marcă aflată sub aripa Audi) cu ocazia unei ocazii speciale: împlinirea a 50 de ani de existenţă a mărcii din Sant’Agata Bolognese.
Modelul omagial al acestui brand iconic afişează o capotă trifurcată ce aminteşte de “Batmobil”-ul eroului de filme de ficţiune, responsabil de extravagantul exterior fiind Alessandro Dombrosio, şeful echipei de design ce a lucrat la acest proiect. Interiorul a fost lăsat în grija lui Stefan Sielaff, ce a adus la rândul său elemente de originalitate.
Designul exterior este determinat de o structură masculină la care alternează golurile şi ariile pline care au fost în aşa fel îngemănate încât Lamborghini Egoista să fie pereceput ca un tot solid, puternic şi viguros. Caroseria ultrauşoară are pe dedesubt o structură suplă din aluminiu, peste care sunt înfăşurate panouri modelate din fibră de carbon.
Numele Egoista nu a fost dat la întâmplare, bolidul Lamborghini dispunând de un singur scaun central rezervat pilotului. Locul ocupantului unic a fost creat precum un costum de marcă la comandă ce vine ca turnat, plămădit de mâinile dibace ale unui stilist renumit, însă restrânsul habitaclu pare cu dedicaţie pentru nişte măsuri tipice italieneşti. Pentru a ieşi din strânsoare cockpit-ului, pilotul trebuie să înlăture volanul şi să rabateze o parte din planşa de bord, să deschidă domul cu camandă electrică şi să facă o mişcare de răsucire cu picioarele, ce nu este chiar la îndemâna oricui, până la exteriorul vehiculului.
Toată ideea aceasta cu stilul aviatic provine de la analogia cu carlinga unui jet-fighter integrată şi transpusă unui vehicul de şosea, tocmai pentru a oferi opţiunea călătoriei privite dintr-o perspectivă inedită. Supercarul 4x4 Lamborghini Egoista ascund