Comisia Europeană a deschis două investigaţii cu privire la schema de sprijin pentru investiţii în aeroporturile regionale din România.
Comisia are îndoieli cu privire la faptul că finanţarea publică îndeplineşte un obiectiv de interes general clar definit, având în vedere aparenta supraofertă de servicii aeroportuare din România. În plus, Comisia trebuie să evalueze dacă infrastructura modernizată este necesară, având în vedere activitatea limitată a aeroporturilor.
În ceea ce priveşte aeroportul din Timişoara, CE va verifica dacă subvenţiile anuale servesc doar la reducerea cheltuielilor curente ale operatorului aeroportuar şi nu favorizează din punct de vedere economic un singur operator. Astfel, Comisia va investiga relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air. Este vorba de un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane EUR, precum şi reduceri suplimentare de 72 % până la 85 % la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
Comisia Europeană a deschis două investigaţii cu privire la schema de sprijin pentru investiţii în aeroporturile regionale din România.
Comisia are îndoieli cu privire la faptul că finanţarea publică îndeplineşte un obiectiv de interes general clar definit, având în vedere aparenta supraofertă de servicii aeroportuare din România. În plus, Comisia trebuie să evalueze dacă infrastructura modernizată este necesară, având în vedere activitatea limitată a aeroporturilor.
În ceea ce priveşte aeroportul din Timişoara, CE va verifica dacă subvenţiile anuale servesc doar la reducerea cheltuielilor curente ale operatorului aeroportuar şi nu favorizează din punct de vedere economic un singur operator. Astfel, Comisia va investiga relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air. Este vorba de un contract de mark