Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat marţi Decizia privind reflectarea pe posturile de radio şi televiziune a referendumului privind demiterea preşedintelui, interzicând în perioada campaniei difuzarea de sporturi cu conţinut politic sau de sondaje realizate de radiodifuzori.
Decizia CNA privind reflectarea referendumului din 29 iulie în audiovizual a fost adoptată având în vedere dispoziţiile Hotărârii Parlamentului nr. 34 din 6 iulie 2012 privind stabilirea obiectului şi a datei referendumului, Legii audiovizualului, Codului de reglementare a conţinutului audiovizual şi Legii nr. 3/ 2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, transmite Mediafax.
CNA a avut în vedere în adoptarea noii Decizii şi dispoziţiile Deciziei Consiliului nr. 369 din 23 aprilie 2007 pentru reflectarea pe posturile de radio şi de televiziune a referendumului privind demiterea Preşedintelui României.
„Legea referendumului nu reglementează campania în audiovizual, fapt ce a obligat CNA să adopte o decizie în acest scop. De altfel, este o obligaţie ce decurge din Legea audiovizualului, articolul 17“, a declarat preşedintele CNA, Răsvan Popescu, după adoptarea noii Decizii.
„Decizia stabileşte o serie de principii privind desfăşurarea campaniei în audiovizual: asigurarea informării corecte a publicului, a imparţialităţii şi a pluralismului de opinii. Emisiunile de dezbatere vor asigura exprimarea în mod egal a punctelor de vedere pro şi contra demiterii Preşedintelui României astfel încât publicul să-şi poată forma propria opinie. Am stabilit o procedură simplificată şi mai rapidă pentru acordarea dreptului la replică ţinând cont de durata mai scurtă a campaniei. De asemenea, am stabilit reguli privind difuzarea sondajelor de opinie şi anchetelor de tip vox pop realizate de posturile TV şi radio în rândul publicului“, a explicat preşedinte