În lipsa unor politici de stat coerente și a unui cadru legal aplicat pe nevoile cursanților din învățământul preuniversitar, elevii se plâng că sunt defavorizați față de colegii lor mai “cu stare” care își permit să i-a meditații private chiar de la profesorii de la clasă.
Politicienii se feresc să reglementeze acestă situație de teama unor reacții ”electorale” venite din partea cadrelor didactice, deși ea poate genera inechitate față de elevi, evaziune fiscală și în unele cazuri chiar și corupție.
Problema devine acută în anii terminali de liceu când tinerii trag linie și își calculează mediile din anii de școală care vor cântări la admiterea la facultate. Aceștia pun lupa pe situația finală a colegilor lor care, susțin ei, datorită faptului că au fost meditați de cadrele didactice de la clasă au umplut catalogul, în cei patru ani de liceu, de note maxime.
Fenomentul meditațiilor oferite de profesorii de la clasă este din păcate încă, unul necontrolabil dar despre care inclusiv cadrele didactice recunosc că nu este normal. Nici în opinia Ministerului Educației, aceste ore particulare nu sunt o practică indicată astfel că, pe site-ul Ministerului se află în dezbatere noul Cod etic pentru învățământul preuniversitar care, dacă va fi aprobat, va interzice expres cadrelor didactice acordarea de meditații elevilor de la clasă.
Practica meditaţiilor cu profesorul de la clasă este din ce în ce mai uzitată în învăţământul preuniversitar. Părinţii pornesc de la considerentul că informaţia primită la clasă nu este suficientă, iar elevii întăresc bănuielile părinţilor. Pe de altă parte, multe cadre didactice condiţionează nota de la clasă de orele suplimentare, plătite de elevi la domiciului profesorului. Meditaţiile au ajuns, astfel, în ultimii ani o adevărată modă sau o afacere, în funcţie de perspectiva din care privim.
În Codul de Etică reda