O agenţie de modeling cu sediul în Brazilia a lansat de curând o campanie şocantă împotriva anorexiei. Autorii au folosit Photoshop-ul pentru a da manechinelor dimensiunile unor schiţe de modă.
Campania lansată de agenţia braziliană Star Models prezintă mai multe schiţe de modă alături de fotografii ale unor modele care poartă aceleaşi haine şi care au fost „subţiate“ în Photoshop.
Imaginile şocante sunt însoţite de mesajul „Nu sunteţi schiţe! Spuneţi «Nu» anorexiei“ şi critică industria modei, care promovează o imagine nerealistă a corpului feminin, scrie publicaţia "New York Magazine".
Numărul femeilor care suferă de tulburări de comportament alimentar a crescut dramatic în ultimii ani în întreaga lume, motiv pentru care au apărut tot mai multe campanii antianorexie.
Campania este adresată femeilor tinere, care sunt mai predispuse la tulburări de alimentaţie de tipul anorexiei. Demersul a fost luădat ca fiind „puternic“ şi eficient în transmiterea unui mesaj eficient antianorexie pe blogurile şi site-urile de fashion. Totuşi, există voci care susţin că aceste imagini ar putea avea efectul invers: ele ar putea servi ca model pentru tinerele care visează la o siluetă filiformă.
Aceasta nu este prima campanie antianorexie care se foloseşte de imagini şocante pentru a transmite un semnal de alarmă cu privire la această tulburare de alimentaţie. În 2007, în campania italiană „Nolita“ a apărut modelul francez Isabelle Caro, care suferea de anorexie de la 13 ani şi care a încetat din viaţă la sfârşitul anului 2010, la vârsta de 28 de ani. Trupul scheletic al femeii a şocat opinia publică.