Cu degetul îndreptat, când acuzator, când ca o scuză, către lipsa de conţinut 3D, precum şi spre preţurile ridicate la primul val de televizoare 3D de pe piaţă, producătorii din domeniu încă aşteaptă depăşirea pragului „psihologic” la vânzările pe segmentul de vârf al acestui segment de business, blocat undeva la nivelul de 1% din totalul pieţei de televizoare.
Iată că un eveniment de pe piaţa operatorilor cablu-TV, prognozat şi anunţat încă din toamna anului trecut, dă un suflu nou pe piaţa televizoarelor 3D, dar şi al conţinutul tridimensional, cu calcule bogate în euro pentru cel mai profitabil sezon: cumpărăturile de sfârşit de an. De la jumătatea lunii septembrie, operatorul UPC a introdus în grilă primul canal 3D, după o serie de „teste” pe baza difuzării turneului de tenis de la Rolland Garros în format tridimensional (prin Eurosport 3D, în perioada 22 mai – 5 iunie).
„Cu siguranţă că acest lucru va impulsiona piaţa de televizoare 3D ţinând cont de faptul că lipsa conţinutului 3D este principalul factor care frâna dezvoltarea acestui segment de televizoare. În acest moment, problema lipsei de conţinut s-a rezolvat şi suntem siguri că şi alte posturi de televiziune şi alţi operatori vor lansa canale speciale 3D”, ne-a declarat Sorin Spînu, Senior Sales Manager, Home Entertainment LG Electronics România. „În acest an ne aşteptăm la o creştere substanţială a acestei categorii mergând până spre 10%”, adaugă cu optimism oficialul LG România.
Acelaşi sentiment pozitiv îl regăsim şi la japonezii de la Sony: „Aşteptăm ca piaţa să ajungă la 7.500-8.000 de televizoare 3D vândute până la finalul anului, cu o valoare de peste 10 milioane de euro. Într-un scenariu foarte optimist, piaţa ar putea ajunge până la vânzări de 10.000 de unităţi la sfârşitul anului, cu o valoare totală de 12-12,5 milioane de euro”, a precizat pentru Jurnalul Naţ