Sumele cu care consiliile judeţene şi cele locale finanţează protecţia copilului provin integral de la bugetul de stat şi aproape un sfert dintre DGASPC-uri redistribuie parte din aceşti bani către vârstnici şi persoane cu handicap, atunci când fondurile pentru aceste categorii sunt insuficiente.
Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi Fundaţia SERA România au realizat, în cadrul proiectului european "Îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale a sistemului de protecţie a copilului în România", primul recensământ al sistemului public de protecţie a copilului, care arată că acesta este susţinut integral din bugetul de stat, deşi consiliile judeţene, care au în subordine direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului (DGASPC), ar trebui să aloce fonduri în acest scop.
Iniţiatorii studiului arată că, pornind de la analiza Legii bugetului de stat pe 2010 - Legea 11/2010, prin care, pentru susţinerea sistemului de protecţie a copilului pentru anul 2010, s-a acordat de la bugetul de stat suma de 653.051 mii lei şi a Legii bugetului de stat pe anul 2011 – Legea 286/2010 prin care s-a acordat suma de 644.190 mii lei în acelaşi scop, şi coroborând cu sumele primite de către DGASPC-uri de la bugetele judeţene şi locale în ambii ani luaţi în analiză, s-a constatat că sumele cu care consiliile judeţene şi cele locale finanţează sistemul de protecţie a copilului provin integral de la bugetul de stat.
"În urma studiului, a rezultat faptul că, în anul 2010, 71,43 la sută din DGASPC-urile respondente au dispus de o alocare bugetară suficientă, care nu a necesitat rectificări sau alte surse de finanţare. Restul DGASPC-urilor (28,57 la sută) şi-au acoperit cheltuielile prin: solicitări de rectificări bugetare (52,94 la sută), atragere de fonduri europene (18,75 la sută), reorganizare servicii (17,65 la sută) şi