O cercetare extinsa Monitoring Media, referitoare la prezenta la TV a analistilor politici, arata ca, in perioada 1 ianuarie-30 iunie 2005, topul celor care si-au dat cu presupusul si care au fost mentionati in jurnalele TV este condus de Cristian Tudor Popescu, cu 123 de aparitii. Urmatorii clasati sunt Ion Cristoiu (91), Mircea Dinescu si Emil Hurezeanu (46 si 45 de aparitii).
Impreuna cu urmatorii clasati (Cristian Parvulescu, 41, Robert Turcescu si Sorin Ionita, cate 30), cei patru alcatuiesc plutonul fruntas al celor sapte analisti politici care se pot lauda cu calitatea de lideri de opinie. Alte nume examinate, ca Andrei Plesu, Iosif Boda sau Bogdan Baltazar, apar la televizor doar sporadic.
Liderul sau formatorul de opinie este o persoana care nu numai ca isi exprima opiniile intr-un cadru care asigura propagarea acestora, dar sfarseste si prin a influenta masele in acest fel. Este motivul pentru care cercetarea Monitoring Media a luat in calcul si referirile facute la personalitatile de mai sus, ca raspuns al opiniei publice, prin intermediul mass-media, la pozitiile acestora.
Unde se duc analistii
Cifrele citate sunt obtinute din trei tipuri de aparitii si referiri: la jurnale, in talk-show-uri si in editii speciale. Ordinea preferintelor difera. Daca Cristian Tudor Popescu apare cu declaratii sau mentiuni de 97 de ori in jurnalele obisnuite, la talk-show-uri si editii speciale lider este Ion Cristoiu, cu 38 si sapte aparitii.
O alta clasificare se refera la televiziunile care prefera anumiti analisti. Daca Ion Cristoiu si Cristian Tudor Popescu au aparut mai ales la Antena 1 si Realitatea TV, Dinescu a fost in primele sase luni ale lui 2005 preferatul TVR 1, iar Robert Turcescu este „proprietatea” Realitatii TV, postul la care realizeaza „100a”.
Surprinzatoarea lui prezenta in topul cel