În prag de alegeri europarlamentare, cu mai puţin de un an înaintea alegerilor locale şi într-un moment în care votul uninominal pentru parlamentare pare din ce în ce mai posibil, oamenii politici încep să vadă rolul promovării, iar consultanţii de imagine deschid uşa larg comenzilor cu iz electoral. Clienţii unui magazin pot cumpăra, fără probleme, în acelaşi timp, Pepsi şi Coca-Cola. În cabina de vot, însă, alegătorii nu pot pune ştampila decât pe un singur pa
În prag de alegeri europarlamentare, cu mai puţin de un an înaintea alegerilor locale şi într-un moment în care votul uninominal pentru parlamentare pare din ce în ce mai posibil, oamenii politici încep să vadă rolul promovării, iar consultanţii de imagine deschid uşa larg comenzilor cu iz electoral.
Clienţii unui magazin pot cumpăra, fără probleme, în acelaşi timp, Pepsi şi Coca-Cola. În cabina de vot, însă, alegătorii nu pot pune ştampila decât pe un singur partid sau, în cazul votului uninominal, pe un singur candidat. „Închipuiţi-vă la ce campanii publicitare dure am asista dacă oamenii nu ar putea achiziţiona decât una dintre acele răcoritoare. Aşa vă puteţi da seama de duritatea campaniilor politice care vor urma“, spune Dan Andronic.
Andronic este unul dintre cei mai cunoscuţi consultanţi politici din România, el conducând în prezent firmele First One Communication şi Multimedia Political Communication. Fost ziarist, a lucrat mai ales pentru social-democraţi, însă în ultima vreme se ocupă de strategia şi imaginea Partidului Naţional Liberal.
De reţinut că, în general, cel puţin teoretic, agenţiile de comunicare politică lucrează doar cu una dintre tabere.
În opinia lui Andronic, eventuala introducere a votului uninominal va provoca un adevărat boom pe piaţa marketingului politic. „În acel moment