Epoca mașinilor sport cu propulsoare clasice apune. Sportivele „verzi“, hibride sau electrice, urcă în lanțul trofic. Renault Sport se agață însă de puținii adepți ai masculinității.
Asemeni dinozaurilor, hatchbackurile sportive par a fi pe cale de dispariție. Cu ceva ani în urmă, rar reușeai să pleci de la un semafor fără ca un RS, ST sau GTi să țâșnească dintre mașini ajungând primul în cealaltă parte a intersecției. Este vremea „sportivității verzi“. Mărci de top în domeniu, precum Ferrari sau Porsche, anunță mașini cu puteri uimitoare, dar cu un consum de motoretă, bazându-se pe combinația dintre un motor classic și unul electric. Nici prețul tot mai mare al carburantului nu dă mari speranțe iubitorilor de adrenalină pură. Cu toate acestea, inginerii diviziei Renault Sport a producătorului francez par a avea niște atuuri în mânecă. Mizând pe masculinitate ca antonim al efeminării mașinilor, aceștia au readus în atenție un trio care are încă resurse suficiente pentru a trata cu dispreț utilizatorii de KIA Picanto, Fiat 500 sau Opel Adam.
Micul sprinter
Cel mai mic exponent al gamei RS, Twingo, nu este altceva decât versiunea cel mai ușor de înghițit de către adepții curentului „verde“ și al downsizing-ului. Motorul aspirat de 1.6 litri care dezvoltă 133 CP, aflat sub capota micului vehicul, îl transformă, atunci când este pus serios la treabă, într-o mică rachetă. E drept că pentru asta șoferul are ceva de muncit pentru că reacția propulsorului la comenzi pare un pic întârziată pentru un model sport. Cu toate acestea, odată pus pe drum, Twingo RS este mult mai stabil și mai manevrabil decât te-ai aștepta de la un model din clasa A. Spre deosebire de modelul de serie, Twingo RS este dotat standard cu șasiu Renault Sport, jante de 16 inci din aliaj, eșapament și scaune profilate RS, climatizare automată și sistem multimedia în care