Bogdan Branzaş, şeful agenţiei de consultanţă de brand Branzaş Design, face o analiză amănunţită a identităţii vizuale a turismului autohton. Multdiscutata frunză verde din logo nu este deloc originală şi nici nu se potriveşte sloganului, iar oferta turistică este foarte slabă.
Scandalul din jurul brandului turistic s-a stins. Cu toate acestea, România a rămas cu un logo şi cu o strategie, pe care autorităţile ar trebui să o implementeze. Chiar şi aşa, planul pus la cale pe bani puţini de firma de consultanţă spaniolă THR scârţâie.
Potrivit unei analize făcute de Bogdan Branzaş, expert în branding, atât strategia din spatele brandului turistic, cât şi partea vizuală a acestuia au carenţe. Una dintre problemele identificate este că logoul nu utilizează niciun element vizual care să se „lege" de ceva specific României. Spre exemplu, Australia utilizează un cangur, soarele torid şi plaja. În schimb, în cazul României, „întregul ansamblu identitar este verde pe alb, sec, rece şi distant". „Singurul element de căldură şi apropiere este căciuliţa portocalie", explică Branzaş.
Servicii care lasă de dorit
Sloganul „Explore the Carpathian garden" („Explorează grădina carpatină") foloseşte un element (munţii Carpaţi) care se regăseşte şi în câteva ţări vecine cu România. Conotaţia şi semnificaţia „garden" presupun un loc „frumos, aranjat, ordonat, crescut, respirabil - în contradicţie cu România, care în acest moment abundă de gunoaie din vârful muntelui, până la marginea şoselelor şi are servicii turistice la standarde jegoase".
Firma de consultanţă spaniolă THR a propus şi o strategie pentru o perioadă mai lungă, pe care Ministerul Turismului ar trebui să o implementeze. Printre obiective se numără realizarea unor tururi de vacanţă, turism rural, „wellness" (o stare de bine obţinută în urma unui trai sănătos, în natură, susţ