În acest weekend are loc una dintre cele mai importante şi spectaculoase curse ale anului în circuitul de la Nürburgring, etapa a şaptea a sezonului 2013 de DTM. Cu 74 de ani în urmă, pe 21 mai 1939, un român câştiga unul dintre cele mai importante concursuri la Nürburgring, în cursa lui de debut pe acest circuit. Petre Cristea, cel mai bun pilot român al tuturor timpurilor, a avut o legătură specială cu legendarul BMW 328, dar şi cu alte mărci.
Acum 74 de ani, Nürburgring era scena unei victorii istorice a unui român în faimoasa cursă Eifelrennen: Petre Cristea era primul pilot care câştiga în cursa de debut pe acest circuit şi, în acelaşi timp, stabilea un record de viteză care avea să fie doborât de marele pilot britanic Stirling Moss abia 14 ani mai târziu.
Marele Premiu al Germaniei
Duminică, 21 mai 1939. Circuitul Nürburgring (22,81 km), cel mai lung şi dificil circuit din lume, prin complexitatea virajelor şi variaţiile de relief. International Eifelrennen, etapa a doua a campionatului german, programa curse de motociclete şi automobile clasele Sport (sub 1500 cm şi sub 2000 cm) şi Competiţie. Clasa Sport sub 2000 cmc era practic confiscată de BMW 328, toţi participanţii folosind o versiune a acestui model.
Cursa presupunea parcurgerea a 6 tururi de circuit totalizând 136,86 km. 17 concurenţi şi-au anunţat prezenţa, dar numai 10 au luat startul. Dintre aceştia, doar 5 au reuşit să termine cursa, care avea să fie câştigată de un român: Petre Cristea. În cursa clasei Competiţie (10 tururi), Hermann Lang (Mercedes W154) îl învingea pe Tazzio Nuvolari (Auto Union Type D) cu peste 11 secunde. Cristea intra cu o victorie importantă pe scena internaţională alături de cei mai buni piloţi ai vremii şi se impunea în faţa echipelor de uzină.
Cristea şi BMW, un duo imbatabil
Extrem de modest, Cristea mărturisea la începutul anilor ’90, r