Campaniile de discounturi si-au pierdut din agresivitatea reducerilor de peste 20%, dar pe piata inca mai sunt automobile care se comercialieaza cu preturi „speciale".
Reorientarea cererii clientilor catre masini mai mici si din segmentul inferior de pret, a dus la acumularea de stocuri in special pentru automobilele de teren si cele premium, care potrivit unei analize a ZF inca se mai comercializeaza cu discounturi chiar si de pana la 50%. „Este dificil ca o marca sa renunte „pe loc" la campaniile de reduceri. Se va iesi destul de greu din aceasta „spirala" a discounturilor", a spus Mihai Bordeanu, directorul Lexus pe regiunea balcanica.
Cel mai mare discount, de aproape 50%, inca disponibil, este pentru SUV-ul Citroën C-Crosser, realizat pe platforma tehnica a lui Mitsubishi Outlander, care dispune de un motor pe benzina de 2,4 litri. Pe de alta parte, cel mai mic discount, de 7%, il are Skoda Octavia, tot cu un motor pe benzina, dar de aceasta data de 1,6 litri.
„In prezent mai fac discounturi cei care au presiune pe volum si nu sunt concentrati pe profitabilitate. Pe piata nu mai sunt atat de mari stocurile cum au fost in prima jumatate a anului, dar totusi inca sunt", a spus Bordeanu.
In cazul modelelor din segmentul inferior de pret, cele mai mari reduceri se intalnesc acum la modelele fie aflate pe stoc din 2008, fie pe final de cariera. Spre exemplu, Chevrolet Lacetti beneficiaza de un discount de aproape 40%, in conditiile in care modelul Cruze, care il inlocuieste, este deja disponibil pe piata. In gama Fiat, modelele Bravo din 2008 au un discount de peste 25%, in cazul versiunii de baza a acestuia.
Spre deosebire de prima jumatate a anului, exista modele pentru care nu mai sunt in derulare campanii de reduceri, pe masura ce stocurile acestora au ajuns la un nivel optim. Spre exemplu, Hyundai are in continuare campanie d